Η τεχνολογική πρόοδος έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Τα ξενοδοχεία προσπαθούν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, σε σύγκριση με άλλες βιομηχανίες και να ανταποκριθούν στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των επισκεπτών τους. Τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και περισσότερο αντιληπτό ότι οι προσδοκίες των πελατών όσον αφορά τη χρήση τεχνολογίας στα ξενοδοχεία έχουν αλλάξει. Αυτό φυσικά αποτελεί συνέπεια της ευρείας “εξάρτησης” από τις κινητές συσκευές.

Ένα καλό παράδειγμα είναι η δυναμική αύξηση των διαθέσιμων εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας (τόσο σε αλυσίδες ξενοδοχείων, όσο και σε ανεξάρτητες ξενοδοχειακές μονάδες), τις οποίες οι επισκέπτες μπορούν να κατεβάσουν στις δικές τους mobile συσκευές, μέσω των συστημάτων iOS και Android. Μια εφαρμογή για κινητά, δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να πραγματοποιήσουν οι ίδιοι, εύκολα και γρήγορα, μερικές λειτουργίες ή διαδικασίες, που παλιότερα εκτελούνταν από το προσωπικό της επιχείρησης, όπως check-in και check-out, αυτόματη πρόσβαση στο δωμάτιο μέσω ψηφιακού κλειδιού από τη κινητή συσκευή τους ή ακόμα την δυνατότητα να προγραμματίζουν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, κάνοντας κράτηση σε διαθέσιμες υπηρεσίες και προϊόντα του ξενοδοχείου. Στην εποχή της επικοινωνίας μέσω κειμένου και βίντεο, η υποστήριξη αυτών των δύο καναλιών επικοινωνίας μεταξύ του επισκέπτη και του ξενοδόχου είναι επίσης μια εξαιρετικά σημαντική πτυχή, στην οποία μπορεί να συνεισφέρει η χρήση τέτοιων εφαρμογών. Ωστόσο, στον ορίζοντα αρχίζει να προβάλλει μια άλλη τεχνολογική πρόκληση, τα συστήματα φωνητικού ελέγχου. Γιατί έχει νόημα για ένα ξενοδοχείο να ενδιαφέρεται τώρα για αυτά;

Οι καινοτόμες λύσεις αποτελούν πλέον μέρος της καθημερινότητας. Ακόμη και αν δεν ακολουθούμε κάθε νέα τεχνολογική τάση, αν ανατρέξουμε στα 2-3 τελευταία χρόνια, θα διαπιστώσουμε ότι πολλά στοιχεία νέων τεχνολογιών εμφανίστηκαν στο περιβάλλον μας. Ο ρυθμός αυτής της τεχνολογικής ανάπτυξης είναι ιδιαίτερα ορατός στην περίπτωση της γενιάς των millennials, δεδομένου ότι οι υπολογιστές, τα smartphones και το Διαδίκτυο υπάρχουν στη ζωή τους από πολύ μικρή ηλικία. Πάνω απ’ όλα, εκτιμούν και αναζητούν εξατομικευμένες υπηρεσίες, που τους προσφέρουν μία πραγματικά μοναδική εμπειρία, ειδικά όταν πρόκειται για επαγγελματικά ταξίδια. Η φωνητική επανάσταση θα τους προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση.

Μετά από την τελευταία εμπορική έκθεση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης (CES 2018), όπου οι Amazon Echo και το Google Home παρουσίασαν τις νέες λειτουργίες των συσκευών τους, μπορεί κανείς να είναι σίγουρος ότι μελλοντικά, η φωνή θα χρησιμοποιείται ευρέως για την πραγματοποίηση αυτόματων τηλεφωνικών κλήσεων, χωρίς να χρειάζεται να αναζητούμε επαφές ή να πληκτρολογούμε τους αριθμούς. Ο έλεγχος της τηλεόρασης θα γίνεται χρησιμοποιώντας απλά ένα τηλεχειριστήριο με ενσωματωμένο μικρόφωνο, ενώ παράλληλα η ρύθμιση των συστημάτων σκίασης, του φωτισμού και της θερμοκρασίας στο δωμάτιο θα πραγματοποιείται μέσω φωνητικών εντολών και θα αλλάξει σίγουρα την τρέχουσα λειτουργικότητα των δωματίων των ξενοδοχείων. Παρατηρώντας την κατεύθυνση που ακολουθούν οι παγκόσμιοι ηγέτες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι τα δωμάτια των ξενοδοχείων θα ελέγχονται πλήρως στο μέλλον μέσω φωνητικών εντολών.

Οι σύγχρονες τεχνολογίες που εγκαθίστανται στα ξενοδοχεία, επηρεάζουν όλο και περισσότερο την αξιολόγηση της διαμονής και θέτουν τα πρότυπα αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών. Ταυτόχρονα δείχνουν μια νέα κατεύθυνση, την οποία τα ξενοδοχεία σίγουρα δεν θα πρέπει να αγνοούν ή να υποτιμούν. Είναι όμως ο ξενοδοχειακός κλάδος έτοιμος για μια τέτοια αλλαγή;