Οι επισκέπτες χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο τρεις κινητές συσκευές, κατά την διάρκεια παραμονής τους σε κάποιο ξενοδοχείο. Και φυσικά θεωρούν δεδομένο ότι όλες αυτές οι συσκευές, θα συνδεθούν εύκολα και γρήγορα στο δίκτυο Wi-Fi του ξενοδοχείου, ώστε να διαβάσουν τα email τους, να δουν κάποια ταινία ή να πραγματοποιήσουν βίντεο κλήση μέσω skype. Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση που η σύνδεση στο internet είναι αργή, με διακοπές ή ακόμα και ανύπαρκτη; Η εμπειρία του επισκέπτη σίγουρα δεν είναι ευχάριστη…  Επειδή όμως ο βαθμός  ικανοποίησης των πελατών είναι αυτό που απασχολεί περισσότερο όλους του επιχειρηματίες του ξενοδοχειακού κλάδου, παρακάτω παρουσιάζουμε τα έξι πιο συχνά λάθη αναφορικά με τη σύνδεση WiFi στα ξενοδοχεία.

  1. Μη επαρκής αριθμός σημείων πρόσβασης (APs): Αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα. Χρειάζονται αρκετά Αccess Points για τη διατήρηση υψηλού bandwith, προκειμένου να υποστηρίζεται η χρήση απαιτητικών εφαρμογών αναπαραγωγής βίντεο, όπως τα δημοφιλή Youtube και Netflix.

Οι περισσότεροι ξενοδόχοι πιστεύουν πως θα λύσουν το πρόβλημα αν «πετάξουν» μερικά ακόμα Access Points στο χώρο. Φυσικά, αυτό είναι κάτι που αυξάνει το κόστος χωρίς να βελτιώνει απαραίτητα την ποιότητα του δικτύου. Αντίθετα, μία σωστή εξολοκλήρου οργάνωση και διαμόρφωση του δικτύου, βασισμένη στις ανάγκες κάθε επιχείρησης, αποτελεί την μοναδική εγγυημένη λύση, για να μπορούν να απολαμβάνουν οι επισκέπτες σωστή υπηρεσία internet.

  1. Φτηνά προϊόντα: Ανάλογα με τον αριθμό των χρηστών και τις ανάγκες τους, οι δυνατότητες σε ταχύτητα και χαρακτηριστικά του κάθε δικτύου μεταβάλλονται. Για τον λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να επιλέγεται ο κατάλληλος εξοπλισμός που υποστηρίζει το αντίστοιχο δίκτυο. Υπάρχουν Access Points σχεδιασμένα να χειρίζονται δίκτυα υψηλών απαιτήσεων και αυτός είναι ο λόγος που κοστίζουν περισσότερο από τα άλλα, που καλύπτουν τη σύνδεση λιγότερων χρηστών και αφορούν μικρότερους χώρους. Είναι σημαντικό να επιλέξετε τον κατάλληλο εξοπλισμό, ανάλογα με τον τύπο των χρηστών και τις ανάγκες τους.
  2. Ανεπαρκής υπηρεσία: Ακόμα και αν στο ξενοδοχείο εγκατασταθεί σωστά το δίκτυο και τοποθετηθεί ο πιο προηγμένος εξοπλισμός, αν η υπηρεσία που παίρνει η επιχείρηση δεν καλύπτει τις ανάγκες της, τότε η σύνδεση στο internet θα είναι πιθανότατα αργή και προβληματική. Με τις εξελίξεις της τεχνολογίας, τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί λύσεις που μπορούν να δώσουν υπηρεσία ακόμα και σε σημεία που μπορεί να μην φτάνει το δίκτυο.
  3. Έλλειψη στοιχείων επισκεπτών: Όπως γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων, το κακό WiFi μπορεί να αποτελέσει τον σημαντικότερο λόγο για τον οποίο οι επισκέπτες δεν θα επιστρέψουν στο ξενοδοχείο, επηρεάζοντας άμεσα τα έσοδα της επιχείρησης. Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να βλέπουν το WiFi, όχι μόνο σαν μία υπηρεσία που μπορεί να αυξήσει της κρατήσεις τους, αλλά και ως μία πλατφόρμα συλλογής πληροφοριών για τους πελάτες τους, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν για καμπάνιες marketing και προώθηση των υπηρεσιών τους, μέσα από ειδικά συστήματα Captive Portal.
  4. Αναβάθμιση δικτύου: Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να κατανοήσουν ότι οι επενδύσεις δικτύου WiFi έχουν έναν κύκλο ζωής τεσσάρων έως πέντε ετών. Μετά το διάστημα αυτό, θα πρέπει να εξετάζουν το ενδεχόμενο αναβάθμισης του δικτύου, καθώς με την ταχύτητα που αναπτύσσονται νέες τεχνολογίες, υπάρχει πιθανότητα το υφιστάμενο δίκτυο να μην υποστηρίζει πλέον τις νέες εξελιγμένες εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι χρήστες, γεγονός που συνεπάγεται δυσαρεστημένους πελάτες.
  5. Μη αξιοποίηση καινοτόμων λύσεων για τη διαχείριση του WiFi. Οι επισκέπτες επιθυμούν να συνδέονται εύκολα στο WiFi κατά την άφιξή τους, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες. Τα ξενοδοχεία πρέπει να παρέχουν συνεχώς, υψηλής απόδοσης WiFi, όμως η πρόκληση έγκειται στο ότι, εδώ και χρόνια, κάθε ξενοδοχείο επιλέγει τους δικούς του παρόχους hardware και υπηρεσιών. Αυτό καθιστά πρακτικά αδύνατη την ύπαρξη ενός πιστοποιημένου τρόπου για αδιάλειπτη παροχή WiFi σε όλα τα ξενοδοχεία.

Οι σύγχρονες λύσεις cloud για την διαχείριση του WiFi, λειτουργούν ως middleware μεταξύ του δικτύου ξενοδοχείων και άλλων πληροφοριακών συστημάτων επισκεπτών, όπως τα συστήματα PMS και CRM και διευκολύνουν την αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των επισκεπτών. Επιπλέον, τα -σε πραγματικό χρόνο- dashboards επιτρέπουν μεγαλύτερη ορατότητα και έλεγχο σε όλες τις εγκαταστάσεις.